2022: any post-covid, any de recerca

En aquest sentit, entroncant amb l'esperit de millora contínua i amb el compromís de posar la persona en el centre de l'atenció sanitària, hem creat un apartat específic de Qualitat i Seguretat del pacient. Aquests indicadors han de permetre observar l'evolució que està fent l'entitat en la implementació d'un model de gestió basat en l'excel·lència.

Així mateix, per primera vegada la Memòria inclou l'activitat del Centre de Rehabilitació de Roses, el qual va obrir portes la primavera del 2021 en una clara aposta per acostar els serveis de la Fundació a la ciutadania, facilitar-li l'accessibilitat i millorar l'estat de salut de la població.

El 2022, també va ser l'any en què va obrir portes l'Institut de Recerca en salut i social Glòria Compte, una nova entitat que té vocació de ser un centre de referència d'investigació en salut i social per als professionals sanitaris, les administracions i les organitzacions.

Aquestes ganes d'obrir l'entitat al territori i fer xarxa, també es fan evidents en la creació de la Taula Comarcal d'Infància, Adolescència i Famílies juntament amb diferents agents de la comarca com és el Consell Comarcal de l'Alt Empordà i l’Ajuntament de Figueres, la qual se suma a la Taula Comarcal pels Drets de les Persones Grans. O amb la posada en marxa de la prova pilot per detectar de forma precoç els casos d'apnea obstructiva del son (AOS), impulsada pel servei de Pneumologia de l'Hospital de Figueres amb la col·laboració de tres Àrees Bàsiques de Salut de l'Alt Empordà.

La Fundació Salut Empordà, la qual tinc l’honor de presidir, és una peça clau i un exemple a seguir a la nostra comarca. Una entitat formada per més de mil persones treballadores que fan una feina ingent perquè aquesta organització ofereixi més que assistència sanitària. Amb la seva vocació i dedicació aconsegueixen que el compromís de millorar la salut i el benestar de la ciutadania i la comunitat sigui una realitat que va més enllà de les xifres que es recullen en aquesta Memòria. És per això que no podria acabar sense expressar el meu sincer agraïment a tot el col·lectiu de professionals de la FSE.

Jordi Masquef
President del Patronat de la Fundació Salut Empordà