Seguretat del pacient

La política de qualitat i seguretat del pacient de la Fundació Salut Empordà abasta a tots els centres que la integren i es troba alineada amb la missió i amb el desenvolupament del Pla Estratègic 2019-2023, impulsant els seus valors.

Amb una orientació dirigida a l'excel·lència, basa la seva política en els vuit principis de la qualitat total i dona especial atenció a la seguretat del pacient com a element clau de la qualitat assistencial. Parlar de qualitat o millora contínua suposa l'extensió de la qualitat en totes les seves dimensions i a tota la Institució.

  • ELS 8 PRINCIPIS DE LA QUALITAT
  • Orientació en vers els resultats: uns resultats excel·lents depenen de l'equilibri i satisfacció de tots els grups d'interès
  • Orientació al client/pacient: és el receptor de la qualitat final del servei/producte
  • Lideratge i constància dels objectius: claredat i unitat en els objectius
  • Gestió per processos: activitats interrelacionades
  • Desenvolupament i implicació de les persones: valors compartits, cultura de confiança i assumpció de responsabilitats
  • Aprenentatge, innovació i millora continua: compartir coneixement
  • Desenvolupament d'aliances: establir relacions beneficioses
  • Responsabilitat social: enfocament ètic

La Política de Qualitat de la FSE consta de quatre eixos:

  1. El concepte de millora contínua
  2. La millora de l'atenció, la continuïtat assistencial i la racionalització dels recursos
  3. La satisfacció de les necessitats i expectatives dels nostres clients (interns/externs)
  4. La seguretat del pacient i les seves línies d'actuació:
    1. Higiene de mans i prevenció de la infecció nosocomial
    2. Identificació inequívoca de pacients
    3. Prevenció de caigudes intracentres
    4. Seguretat quirúrgica
    5. Ús adequat i segur del medicament
    6. Avaluació i millora de les immobilitzacions als pacients
    7. Avaluació i millora de les úlceres per pressió intrahospitalàries
    8. Procés d'obtenció de mostres per a estudis diagnòstics al Laboratori
    9. Avaluació i millora del sistema d'atenció a l'aturada cardiorespiratòria
    10. Gestió i anàlisi dels esdeveniments adversos (facilitar la notificació interna dels incidents, mantenint la confidencialitat del procés)
    11. Política de comunicació relacionada amb l'assistència al pacient
Anar a l'inici