Seguretat del pacient
La política de qualitat i seguretat del pacient de la Fundació Salut Empordà abasta a tots els centres que la integren i es troba alineada amb la missió i amb el desenvolupament del Pla Estratègic 2019-2023, impulsant els seus valors.
Amb una orientació dirigida a l'excel·lència, basa la seva política en els vuit principis de la qualitat total i dona especial atenció a la seguretat del pacient com a element clau de la qualitat assistencial. Parlar de qualitat o millora contínua suposa l'extensió de la qualitat en totes les seves dimensions i a tota la Institució.
- ELS 8 PRINCIPIS DE LA QUALITAT
- Orientació en vers els resultats: uns resultats excel·lents depenen de l'equilibri i satisfacció de tots els grups d'interès
- Orientació al client/pacient: és el receptor de la qualitat final del servei/producte
- Lideratge i constància dels objectius: claredat i unitat en els objectius
- Gestió per processos: activitats interrelacionades
- Desenvolupament i implicació de les persones: valors compartits, cultura de confiança i assumpció de responsabilitats
- Aprenentatge, innovació i millora continua: compartir coneixement
- Desenvolupament d'aliances: establir relacions beneficioses
- Responsabilitat social: enfocament ètic
La Política de Qualitat de la FSE consta de quatre eixos:
- El concepte de millora contínua
- La millora de l'atenció, la continuïtat assistencial i la racionalització dels recursos
- La satisfacció de les necessitats i expectatives dels nostres clients (interns/externs)
- La seguretat del pacient i les seves línies d'actuació:
- Higiene de mans i prevenció de la infecció nosocomial
- Identificació inequívoca de pacients
- Prevenció de caigudes intracentres
- Seguretat quirúrgica
- Ús adequat i segur del medicament
- Avaluació i millora de les immobilitzacions als pacients
- Avaluació i millora de les úlceres per pressió intrahospitalàries
- Procés d'obtenció de mostres per a estudis diagnòstics al Laboratori
- Avaluació i millora del sistema d'atenció a l'aturada cardiorespiratòria
- Gestió i anàlisi dels esdeveniments adversos (facilitar la notificació interna dels incidents, mantenint la confidencialitat del procés)
- Política de comunicació relacionada amb l'assistència al pacient